Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozpočet podle Sobotky a Babiše? To bude zatraceně drahé!

Koaliční smlouva je podepsána, na jmenování nové vlády se netrpělivě čeká. Nemůžu ale říct, že by mě to uklidnilo. Při pohledu na kapitoly smlouvy se musím ptát, kdo z toho bude profitovat.

Ze způsobu, jakým se nová politická reprezentace postavila k rozpočtu a daním v koaliční smlouvě, jsem velmi rozpačitý a nad některými věcmi mi zůstává rozum stát. Během svého působení v Poslanecké sněmovně jsem zažil leccos. Několikrát jsem neúspěšně předkládal návrhy na úpravu daní, např. zachování nižších sazeb DPH 14% a 20% či platbu DPH až po proplacení faktur, což by značně ulehčilo živnostníkům a drobným podnikatelům. Bohužel se nedočkali a smůlu asi budou mít i teď.

Za naprosto nepřípustné považuji omezení výše paušálních nákladů pro OSVČ, což znamená, že se odvody pro živnostníky opět zvýší. Současná vláda tak jde ve stopách Kalouskových experimentů. V opatření spatřuji křížové tažení pana Babiše proti živnostníkům, kteří jsou přirozenými nepřáteli jeho chemického impéria.

Naopak jako čirý populismus vidím zavedení třetí sazby DPH na léky. Vláda chce navíc pro financování třetí sazby zavést sektorovou daň pro regulovaná odvětví, což přeloženo do češtiny znamená, že se to bude týkat zejména bank. To vnímám pro občany jako rizikové, protože banky si budou chtít sektorovou daň někde kompenzovat a kde jinde to asi udělají, než právě u svých klientů v podobě navýšení už tak vysokých poplatků.

Výhrady mám i k zavedení druhé sazby daně z příjmů fyzických osob, což není nic jiného než další zvyšování daní. Že nedojde ke zvýšení daňového zatížení fyzických osob je velmi pochybné, naopak to značí vyšší daně i po roce 2015. Stejně tak zrušení osvobození srážkové daně z dividend, které jsem ve Sněmovně prosadil, je holý nesmysl. Toto opatření se stejně legálně obchazí a nebo nutí posílat poplatníky - finanční zdroje do zahraničí. Vím, že nejsem příliš pozitivní, ale koaliční smlouva mi jinou možnost nedává. Mám obavy z toho, kolik např. bude státní kasu stát dočasné osvobození sociálně potřebných zaměstnanců od plateb na sociální pojištění na celý rok, když se koalice jedním dechem zavazuje, že to bude v zásadě rozpočtově neutrální. Jak? Z praxe říkám, že to bude zatraceně drahé! Stát by neměl být zaopatřovacím ústavem...

 „Po konzultaci s EU budeme usilovat o rozšíření pravidel o přenesení daňové povinnosti u vybraných zdanitelných plnění za účelem minimalizace daňových úniků na dani z přidané hodnoty, a to způsobem, který minimalizuje negativní dopady (administrativní zátěž) na plátce daně.“ Může mi někdo vysvětlit o jaké konsultaci se tu mluví. Mám to chápat tak, že se zdvořile v Bruselu zeptáme, poděkujeme a zase odejdeme. To nám vskutku nepomůže. Jedinou šancí je výjimka na zavedení ´reverse charge´ na pohonné hmoty. Žádná konzultace. Těch už bylo a kde jsme teď, raději nedomýšlím.

Autor: Michal Babákmichal | pátek 10.1.2014 13:10 | karma článku: 15,12 | přečteno: 882x
  • Další články autora

Michal Babákmichal

Když spravedlnost spí

Tak jsem se dnes u soudu s Otto Chaloupkou nestačil divit. Dostal 6 měsíců s odkladem na 12 měsíců. Tedy zatím nepravomocně. Nechce se mi tomu ani rozumět.

3.9.2014 v 22:29 | Karma: 34,44 | Přečteno: 1866x | Diskuse| Ostatní

Michal Babákmichal

Hlavní proud

Na blogu jsem doposud komentoval spíše technicko-politické aspekty současného dění. Dovolte mi pokusit se začít vyjadřovat i trochu jinak. Možná více lidsky, možná více citově či citlivě, možná trochu srdcem a chci se snažit i více pozitivně.

6.7.2014 v 11:55 | Karma: 8,76 | Přečteno: 373x | Diskuse| Ostatní

Michal Babákmichal

Lepší politická mrtvola, než opilecká mrtvola, pane Kalousku

Exministr Kalousek mne včera v nejčtenějším českém deníku označil za politickou mrtvolu. Odpovídal tak na dotaz novinářky, který se týkal mé nové knihy, kde se o nejlepším ministrovi financí celého východu také zmiňuji. Včera mi shodou okolností také volal vydavatel, že musíme udělat dotisk, protože je už 5000 objednávek. Na politickou mrtvolu to docela jde, co myslíte? Chci upozornit, že v knize je obsaženo vážné poselství a úryvky, které se v posledních dnech objevují v bulváru, jsou v menšině textu. Michal Babák

11.4.2014 v 8:59 | Karma: 20,62 | Přečteno: 845x | Společnost

Michal Babákmichal

V koalici se perou dřív, než jsem čekal

Nestačím se divit při sledování překotného dění ve vládní koalici i kolem ní. Čtvrt roku společného vládnutí a Sobotka s Babišem se perou jako psi na návsi. A bude hůř...

4.4.2014 v 18:48 | Karma: 10,15 | Přečteno: 624x | Diskuse| Ostatní

Michal Babákmichal

Na každého korupčníka jednou dojde, doufám

Když jsem před několika lety, tehdy jako poslanec, oznámil pokus o uplácení přímo na půdě Poslanecké sněmovny, dopadlo to podmínkou pro korupčníky. Boží mlýny ale melou. Světe div se, jeden z těch, kteří se tenkrát snažili podmáznout mě i mého asistenta, jistý Jiří Zeronik, byl nyní opět zatčen pro korupci.

4.4.2014 v 11:03 | Karma: 13,10 | Přečteno: 717x | Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 950x
Jsem táta tří dětí, 19 let vedu účetní firmu. Působím jako jeden z členů odborné komise pro účetnictví a audit při Ministerstvu financí. Jsem předsedou dozorčí rady nadace Archa Chantal, kterou i aktivně podporuji. Tři roky jsem působil v poslanecké sněmovně a spoluprosadil například zrušení doživotní imunity, zpřísnění zdanění hazardu či zrušení švindlů skrze losovačky ve veřejných zakázkách. Kariéru poslance jsem zakončil ústavní stížností na církevní restituce, úsilím zpřísnit exekuce a dosáhnout snížnení DPH. Spolu s Otto Chaloupkou jsme založili stranu Republika, jejímž jsem prvním místopředsedou.

Seznam rubrik